Beeldbellen



Vervangt beeldbellen de face-to-face gesprekken?

Meer en meer moeten we online afspreken en communiceren met onze klanten, prospects of collega’s via bijvoorbeeld TEAMS of ZOOM. We noemen dit tegenwoordig beeldbellen of video conferencing en door de Coronamaatregelen is het beeldbellen meer naar het ‘nieuwe normaal’ gepromoveerd. Door de noodzaak van thuiswerken is een en ander nu in een stroomversnelling gekomen en is de woonkamer thuis vaak het verlengstuk van de kantoorwerkplek geworden.

Er zijn tal van online video conferencing tools beschikbaar, allemaal rijk aan functionaliteit en uitstekend in wat ze doen. Wat ze echter allemaal missen, is de mogelijkheid om de live face-to-face situatie ÉCHT na te bootsen. Daar hebben we gewoon last van…

Klantcommunicatie

Vooral bij communicatie met klanten of prospects wordt het (1e) commerciële online gesprek als lastig ervaren omdat het toch heel anders is dan wanneer je bij iemand op locatiebezoek gaat.

Het menselijke gezicht, de stem, de uitdrukking én verdere lichaamstaal bepalen voor een groot gedeelte de slagingskans en de tevredenheid van de gesprekspartners. Echter met alleen een glimlach voor de camera ben je er nog niet… ?

Een vaak gehoorde klacht is dat je veel mist door het ontbreken van veel non-verbale communicatie en dus nooit dezelfde resultaten haalt! Als we ons online precies hetzelfde gedragen als in fysieke afspraken, kan er inderdaad een hoop mis gaan.

Hoe kan het anders?

Maar wat wil je online graag anders doen waardoor je gemakkelijker connectie met je gesprekspartner maakt en dus betere resultaten haalt uit video conferencing? En wat maakt dat bestaande klanten worden vergroot en nieuwe klanten gemakkelijk worden aangehaakt?

Deze vraag wordt beantwoord in onze unieke en praktische online ‘VIDEO AFSPRAKEN TRAINING’.

Hier leren wij jou in 3 sessies van elk 1,5 uur hoe je met de juiste instellingen en (gespreks-) technieken razendsnel een connectie kunt leggen en het maximale resultaat uit een gesprek haalt. In hoofdlijnen bevat deze ’video afspraken training’:

Wat voor omgeving er nodig is voor een goede communicatie bij beeldbellen. Denk hierbij aan o.a. voorbereiding op het gesprek, werkomgeving, beveiliging, camera, audio, ethiek, structuur en het vastleggen van vervolgafspraken

Communicatieprocessen (1e kennismaking, houding, connectie, vertrouwen, gespreksopening, agenda, menselijk gedrag en overige gedragsregels tijdens het beeldbellen)

Gesprekstechnieken (LSD-b), bewust worden hoe men zich in kan leven in klantsituaties en commercieel meedenken in de business van de gesprekspartner

Maatwerk

 Voorafgaand aan deze ’video afspraken training’ wordt door elke deelnemer een intakeformulier ingevuld wat sturend is voor de insteek van de training. Hierdoor is deze training geen standaard training maar maatwerk waarbij de sleutelwoorden begeleiding, pragmatiek en interactie van toepassing zijn.