In-company verkooptrainingen – Training adviserend verkopen

In tegenstelling tot grote trainingsbureaus, waar het trainings-programma vaststaat, is AC-Company creatief en flexibel en worden er continu nieuwe inzichten en werkvormen toegevoegd. Wij sluiten aan op de specifieke behoeftes en wensen van uw organisatie én denken creatief mee. Een training adviserend verkopen is dan ook altijd op maat gemaakt.

Een in-company verkooptraining duurt vaak maar één dagdeel, zodat de leercurve maximaal is. Hierna kunnen trainees meteen aan de slag en wordt het geleerde direct in de praktijk gebracht. Indien gewenst gaan we na de verkooptraining één-op-één samen op pad, zodat we kunnen meekijken, feedback geven en on-the-job coachen.


Meestvoorkomende verkoopproblemen

training De meestvoorkomende pijnpunten van bedrijven die AC-Company inschakelen om de verkoop een boost te geven, zijn:
  • Waarom staan de agenda’s van de accountmanagers niet vol met afspraken voor new business?
  • Waarom wordt koude acquisitie moeilijk gevonden terwijl koud acquireren eigenlijk niet bestaat?
  • Waarom lukt het zoveel 'techneuten' niet om (meer) te verkopen?
  • Waarom worden offertes verloren?

De meestvoorkomende oorzaken van deze verkoopproblemen die AC-Company helpt oplossen:
  • de werkelijke klantwens wordt niet herkend
  • de klant voelt zich niet volledig begrepen
  • het gevoel dat er bepaalde producten en/of diensten verkocht 'moeten' worden, kan verkoopaversie oproepen
  • tijdens een gesprek ligt de focus bijna volledig op de techniek en worden klantbezwaren niet herkend

Beter luisteren naar klanten

Tijdens een verkooptraining leren technici en (technische) accountmanagers hoe zij beter kunnen luisteren naar klanten. Hoe je de vraag achter de vraag ontdekt en hoe je daar het beste op kunt inspelen, op een manier die de klant écht vooruithelpt.
Iedereen is gebaat bij de hieruit voortvloeiende verbale, non-verbale en intuïtieve groei. De technici en (technische) accountmanagers voeren betere gesprekken en geven advies dat aansluit bij wat de klant écht nodig heeft. Waardoor niet alleen de omzet en winst toenemen, maar ook de waarde van de te verkopen producten en/of diensten voor de klant en deals sneller gesloten worden.

Wat er tijdens een verkooptraining aan bod kan komen

De onderwerpen en verkooptechnieken die, afhankelijk van de groepssamenstelling en uw behoeftes, tijdens een verkooptraining behandeld kunnen worden:
  • klanten zoeken en vinden
  • een elevator pitch
  • een goed verkoopgesprek voeren
  • hoe je de juiste vragen stelt
  • de sales- en buying funnel
  • inzichtelijk maken van gedrag
  • PAIN selling
  • PEN selling
  • het kwalificeren van prospects
  • hoe omgaan met bezwaren
Hier vindt u meer informatie over de onderwerpen en verkooptechnieken.